dimecres, 1 d’octubre del 2014

Pàgines possibles - PONENT A LA PLANA DE LLEIDA

Estimats, em reincorporo al bloc deixant-vos el record de l'última vesprada que vaig passar, aquest estiu, a la casa de la vall; aquell poblet -la meva petita Arcàdia- que molts coneixeu: Vallbona de les Monges. Lluny de vosaltres, físicament, sí, però molt a prop del cor, sempre. 



Ponent a la Plana de Lleida

La boira esfilagarsada
de roig -ponent,
escup el primer estel
de la vesprada.
La talaia del campanar
enfila l'últim so
que, creuant pel damunt
dels teulats,
esgarrapa de l'aire
els somnis dels infants,
adormits,
i els deixa caure
a la plaça

És nit d'estiu.

Carena enllà
els somnis juguen,
cada nit,
en el silenci fecund
de la Plana.

11 comentaris:

Angels Berengueres ha dit...

Et superes cada dia. Felicitats!!! No hi ha res com la poesia...

Nandi Cabezas ha dit...

Hola! Glòria, que bonica la fotografia, les paraules que ens dediques i també la teva poesia. Gràcies!

Clarabeig ha dit...

Molt bé!!! Benvinguda a la ciutat! Seguirem amb atenció les teves entrades al blog.
Petons

Marta Domenech ha dit...

Havia de ser telepatia, no pot ser d'altra !, aquesta setmana he pensat molt en tú. Glòria, que et sembla de veure'ns algún dia i parlen dels nostres treballs i quins projectes podem fer pel curs vinent. M'agradaria tornar-te a veure i tenir un intercanvi d'opinions.

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Marta, sí, i tant que podem quedar. Et telefonaré. Espero que els personatges de la teva novel·la hagin pogut creuar, sense dificultat, el pont de vidre.

Rosa Maria Piquer ha dit...

La setmana que vaig ser a Vallbona va ser una mica agitada per a tu, no? Ja trobarem una altra ocasió per veure’ns.

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Sí que va ser atrafegada, però molt interessant. Trobarem un dia. Et dec un berenar i una xerradeta.

Mª Rosa ha dit...

Hola Gloria, soc la Mª Rosa(esteticien) de NOU Stil, perruquers. Molt maco, felicitats.

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Et reconec, et reconec... i no saps la il·lusió que m'ha fet trobar-te al meu bloc! Ens veurem.

Jaume Gala ha dit...

Et felicito per la teva prosa poètica que explicita el teu treball d’aprofundiment, recerca i desenvolupament de tècniques d’escriptura que veig que aprofites. Magnífic treball i endavant!

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Jaume, quina alegria trobar-te al meu bloc. Feia ja tant de temps... Moltes gràcies per les teves encoratjadores paraules!

Molts i molts records amb una abraçada!