dilluns, 13 de febrer del 2012

Quirat i mig

Estimats i estimades, tots els que seguiu amb bona voluntat el meu bloc, tant els que us expresseu en ell com aquells que dins del silenci escrit feu córrer el número del meu comptador de visites. En tinc una, boníssima, per a tots vosaltres. Us ho dic així perquè quan una cosa és bona per a mi, em surt el desig de compartir-la entre tots els que estimo.

Fa uns dies vaig assistir a la presentació del llibre “Quirat i mig”, de la M. Dolors Millat. És una meravella! De contingut emocionant i misteriós. Amb un component que me’l fa sublim: l’ha escrit la professora de Narrativa, que vaig tenir el curs passat, a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès; ella em va fer treballar molt i suar molt cada paraula; em va ensenyar les més diverses eines per escriure, a exercitar la capacitat d’observació que ha de tenir l’escriptor, com es pot dir o mostrar, quina és la paraula encertada, fer encadenats, crear en l’escena el marc, l’atmosfera i l’acció; i el que és més difícil per als que comencem, resumir. Ella diu: podar i podar. És allò del menys és més.

Ja veieu, no tinc prou paraules per dir el bé que m’han fet les seves ensenyances. Més ben dit, sí que tinc una: llegiu el llibre! Llegiu-lo i veureu que em quedo curta amb el que us dic.

A ella només em queda dir-li: Gràcies, M. Dolors Millat! I per a mi, seguir pensant la dita “Quien a buen árbol se arrima...” que ja sabeu tots com acaba.

Procuraré no perdre de vista, literàriament parlant, a la M. Dolors Millat!

7 comentaris:

Núria Farran ha dit...

Atents a la teva recomanació ens el "regalarem" per Sant Jordi

Mireia Farriol ha dit...

Per a mi un llibre que té moltes lectures i molts adjectius qualificatius: sentimental, pertorbador, emocionant, tendre, adolorit, misteriós i molts etc....
i nascut al Pallars

La colla de la bombeta ha dit...

Avui el Rafa l’ha anat a comprar!

I tant que deus haver disfrutat... amb el que tu t’agrada disfrutar!!!

Ens veiem!

La colla de la bombeta

Pilar Carceller ha dit...

Gràcies, Glòria,

M'agradarà llegir el llibre de la Dolors.

Fins demà. Una abraçada. Pilar Carceller

lileta-lila ha dit...

Glòria, bonica, que bé t'has expressat! Tens molta raó, cal llegir la novel.la de la Dolors. Petons,
Lali

Pilar Tejeruela ha dit...

Gloria, ¿está traducido al castellano?. Dímelo que, aunque no lo esté, haciendo un esfuerzo lo quiero leer. Si tu lo dices es que merece la pena!

Un abrazo

Joan Peiró P. ha dit...

Estic llegint el tercer capítol de Quirat i mig. M’estic endinsant en el llibre i la seva habilitat narrativa se m’imposa amb una força extraordinària.

Moltes gràcies, Glòria, per donar-me’l a conèixer.

Una abraçada,
Joan Peiró P.