dimecres, 19 de setembre del 2012

Pàgines possibles - EL PA MEU DE CADA DIA...

Amics, benvinguts al bloc. Comencem una nova temporada... AMB IL·LUSIÓ! i encara que m’agrada inventar històries i gaudeixo inventant històries, aquest estiu m’he deixat portar per la mandra i també per la calor... i no n’he escrit cap, però tinc història: La història d’un dia qualsevol de la meva vida.

Em llevo a les set del matí. Davant d’una tassa de cafè amb llet, em desperto. La llum del dia avança tímidament rosada per la banda de mar; groguenca, es va aclarint fins esclatar en un sol enlluernador. Això si en fa, és clar! A les nou les campanes de l’Església dels Josepets toquen a missa i jo començo a trastejar. Surto al carrer.
–Bon dia! –li dic a la noia peruana que enllesteix la neteja de la farmàcia del costat de casa.
Muy pronto ha amanesido, pues, señora –em contesta.
–Sí; la necessitat obliga –li responc.
Chao!
Jo també li dic chao! i tothom content. Segueixo amb el meu itinerari. Avui toca tintoreria: Recollir pantalons. Deixar l’abric negre, recordar que li treguin els botons abans de rentar-lo. Supermercat: Tomàquets, patates, olis, llegums, galetes. Faig la compra. Torno a casa. Buido el cistell. Endreço la compra. Miro dins de la nevera: Yogours, llet, carn, formatge, verdures; falten ous. Vaig a buscar ous i pa. Torno a casa. Faig el dinar. Reviso els correus electrònics, els contesto. Paro taula. A les dues i mitja dinem junts. Tots tenen anècdotes per explicar o comentaris sobre la política actual o altres situacions viscudes al matí. Fa dos dies eren uns nanos i ara els veig tant segurs encetant converses, donant opinions amb lògica, amb coherència; respectant els diferents criteris i defensant amb raonaments les seves propostes. És una estona agradable però no és la meva estona. Aquesta comença quan passo a la saleta d’estar a prendre el cafè. Llavors entro en la meva Arcàdia. Aquest petit Edèn que tinc destinat a la terra. Un lloc tranquil i senzill; de parets blanques, mobles clars i cortines de cretona florejada, on puc escoltar música o endormiscar-me sense que cap soroll ho interfereixi. La tarda m’empeny  i surto al carrer: Recollir nens a l’escola. Portar nens a música. Recollir nens de música. Deixar nens a casa. Reunió a les nou. Sopar.
I demà tornaré a néixer: Despertador. Dutxa. Cafè amb llet. Diari. Compra. Dinar. Cafè. Música. Nens. Sopar.
A la nit em ficaré al llit i, volent imposar-me, agafaré un llibre que no arribaré a obrir; la son m’atraparà primer. L’endemà, el pa meu de cada dia que, encara que a ritme trepidant, sempre és pa blanc i tou i que sigui per molts dies, si no és demanar massa.
Sempre és així? em direu incrèduls. No, home, no! Els dissabtes i diumenges faig festa.

12 comentaris:

Jordi Esteller ha dit...

Moltes gràcies, Glòria!
Jo també desitjo que tots hagueu passat un bon estiu i que el curs que comencem us ha sigui molt profitós.
La publicació de la primera novel·la, quan? Aviseu-me!
Petonets i abraçades,
JORDI ESTELLER

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Pasito a paso! Jordi, una alegria saber de tu. Com van els teus contes...?
Un dia per a un cafetet a l'Ateneu?

Alba Rebordosa ha dit...

Hola maca, ja ens ha dit el Javier que estàs molt enfeinada i que de moment , no pots venir a la coral. Que et vagi molt aquest repte. Una abraçada Alba

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Alba, encara no he començat les classes a l'Ateneu i ja em surten les lletres per les orelles. Esperaré una mica més per situar-me perquè si no canto... em moro!
Petonets.

Lola Guzmán ha dit...

Precioso, Gloria. Gracias, echaba de menos tus historias aunque yo las llamaría más bien, vivencias…
Un abrazo.
Lola

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Lola, quien tuviera tu sensibilidad! Se admite la sana envidia?
Espero que nos veamos pronto!
Besitos

Pepita Pla ha dit...

Hola Gloria

Gràcies per les teves paraules.

Com va l'escola, et tones a matricular aquest any?

Sí que m'agradaria fer un cafetó i parlar una estona.

Els teus escrits m'agrades molt.

Una abraçada

Pepita

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Ara sí! Aviat rebràs un mail i quedarem. Tinc també moltes ganes de parlar amb tu.
Una abraçada.

Rafa Bosch ha dit...

Sembla que estiguis, jubilada, Glòria,... Que no et falti aquesta vitalitat de que gaudeixes i transmets als que t’envolten i aprecien. Un petó,

Rafael

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Sí, Rafa, visc del "júbilo", si et refereixes al gaudi.
Benvingut el teu apreci i agraeixo el petó!

Nandi Cabezas ha dit...

Estimada Glòria, com estàs?
Ahir no vas poder venir a la coral i se't troba a faltar...
Acabo de llegir el teu relat i com sempre m'interessa el que dius i com ho dius i passo una estona molt agradable llegint-lo i com que sé que és curt m'animo perquè puc deixar les coses a fer aparcades per moments sense neguit.
Una abraçada!
Nandi

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Hola Nandi, estic encara confeccionant agendes. També jo tinc moltes ganes de veure-us. Fins aviat i ...bons cants!!!