dijous, 21 de gener del 2010

Prenem un cafè?

Al despertar-me. A mig matí. Després d’haver dinat, o potser per trencar el ritme d’una tarda molt atrafegada. Amb un amic retrobat. Davant d’una confidència, o per treure’m el fred dels dies gèlids... quantes vegades m’he reconfortat darrera d’una tassa calentona de cafè.
Els cafès són testimonis muts de petites parts de les nostres vides. Si poguessin parlar, quantes històries explicarien...

Encara que sigui mig bromejant, vull fer un reconeixement públic a aquest amic que m’acompanya sempre que puc, crec i vull.

“Si la essència del cafè
naixés de sa pròpia aroma
no hi hauria cap persona
que d’això en pogués dir res.

Però és molt més que tot això:
El cafè és diví licor
que amb son color espès i negre
sense alterar en res la pensa
sap alegrar el nostre cor.

Ristretto. Exprés.
Irlandès o biberó.
Tallat o descafeïnat.
Cafè amb llet o cigaló...

Sabem tots d’allò més bé,
que encara que hi posem nata,
el seu sabor mai el mata,
si es tracta d’un bon cafè.”

I ara amics només em resta convidar-vos, tot i que virtualment, i dir-vos: Prenem un cafè?.

11 comentaris:

Angels ha dit...

L'immens valor de les coses senzilles (aparentment). Felicitats per la teva prosa. Angels.

Unknown ha dit...

He saborejat el teu café.....

Nuria Farran ha dit...

Gràcies per la invitació,i realment amb aquesta explicació le assaborit millor.Núria

Anònim ha dit...

Hola tia! Que tal?

Molt bé aquest bloc! Cuan he llegit el correu no he pogut evitar fer un cop d'ull. I haig de confesar que un cop he començat l'he hagut de llegir fins al final. M'ha agradat molt. De devò! Espero el dia que t'animis a escriure un relat llarg. De ven segur que me'l llegeixo!

Una forta abraçada,
Sergi

Anònim ha dit...

Moltes gràcies. Ho trobo estupend. Et seguiré la pista. Jesús.

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Sergi, agraeixo el teu entusiasme i això m'anima a seguir. Ets un nebot estupend. Petons

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Gràcies Núria! el prendrem un dia juntes i... xerrarem!!!
Un petonàs

lileta-lila ha dit...

enhorabona, Glòria!
lali

Anònim ha dit...

Hola Glòria,

Hummmm! Aquest cafè té una molt bona flaire i t’incita a prendre’n més tasses. Persevera-hi i obtindràs moltes satisfaccions. Sembla que, per a tu, això sigui com agafar fil i agulla, i... zammm! tot seguit, hi aparegui un bell brodat.

Si t’hi entestes, segur que pots aconseguir bons resultats, que satisfaran les teves ànsies més pregones.

Petons,
Jaume

Gloria Ribera Salvador ha dit...

Jaume, molt agraïda per la teva intervenció al meu bloc. No sabeu, amics, com m’esperonen els vostres comentaris! Tinc molt per aprendre però poc a poc vaig fent camí.
Glòria

Maria Lluïsa ha dit...

M´agrada lo de la Casa dels Cants,molt bonic